baloncuklar

20 Ağustos 2011

EV YAPIMI ERİK SUYU

Kırmızı gülHayırlı akşamlar dileklerimle,
2011 Ailece iftar masamdaki erik suyu tarifim.
Bu sıcak günlerde,bir de oruçluyken soğuk ev yapımı meyve suyuyla oruç açmanın keyfine diyecek olmaz değil mi?
İşte yapımı çokk kolay vede doğal ev yapımı erik suyumuz;

MALZEMELER:
1kg.Kırmızı erik
1,5 lt.Su
1 Su bardağı tozşeker 
1 Çay kaşığı toz kakule (Yerine karanfil veya kabuk tarçın da olur)

HAZIRLANIŞI:
Düdüklü tencereye güzelce yıkadığınız erikleri,suyu ve kakuleyi alarak kağağını kapatın.
Buharı çıkmaya başlayınca ocağı yarıma alarak 8 - 9 dakika daha pişirip ocağı kapatın.
Düdüklünün buharı boşaldıktan sonra kapağını açıp,süzgeçten geçirip tozşekerini ekleyerek tahta kaşıkla karıştırarak şekerin erimesini sağlayın.
Şeker miktarını arzunuza göre azaltır veya çoğaltırsınız.
Soğuyunca sürahi veya şişeye boşaltarak buzdolabına kaldırın.Bu malzemelerle resimde gördüğünüz 2 lt.Erik suyu oldu.
               Afiyet olsun...
                      Kırmızı gül

Sevalce öneriler; Süzgeçten geçirirken tahta kaşığın tersiyle ezerseniz posalı erik suyunuz olur.(Tüm meyve suları için geçerli) bu işlemi yapmazsanız duru bir erik suyunuz olur.Ben misafire yapıcağım zaman posasız duru olarak hazırlıyorum.(posalı herkes sevmeyebilir diye)

Düdüklü tencere saat ayarları modellerine göre değişebilir.İlk kullananlar için,her zaman dediğim gibi saat ayarını kullanma kılavuzuna bakarak ve deneme yanılmayla öğrenirsiniz.

Kakule ile  ben İsveç'te gelinimin yaptığı erik ve kayısı reçellerinden yedikçe <Farklı ama çok güzel bir aroma var> dememle tanıştım ve çok sevdim.İsveç'teki ismi <Kardemumma>
Belki türkiyede bulamam diye gelirken de toz halinde ve iri çekilmiş olarak getirdim.Reçeline konuluyorsa suyuna da konulur diyerek denedim.Farklı hoş aromalı meyve suyu elde etmiş oldum.
Çok da sevildi.Önceden meyve sularına komposto'lara birkaç tane karanfil veya kabuk tarçın eklerdim.Şimdi bunlara kakule de eklendi.))
Hatta mayalı hamurlarda da nefis oluyor.Sevdim ya artık her bişeye katarım.tavsiye de ederim:))

KAKULE NEDİR DERSENİZ; Zencefilgiller familyasından ana yurdu bilinmeyen,ancak Güney Hindistan ile Asya'nın sıcak ve bataklık orman alanlarında yabani olarak yetişen, çok yıllık duyarlı otsu bir bitki.İklim uygun olmadığından ülkemizde yetişmiyor.Tohumları hoş kokulu ve baharlıdır, tohumlar hoş kokuları nedeniyle, öğütülmeden aynen ya da öğütülüp toz haline getirilerek bazı yemek, ekmek, kurabiye, bisküvi, turşu, likör ve şaraplara katılırmış.(Ben mayalı hamurda denedim nefis oldu)Yakın doğu ülkelerinde kahveye eklenip "kakule kahvesi" yapılarak içilir,tohumları parfüm endüstrisinde de kullanılırmış.
İştahı arttıran,mideye iyi gelen,kötü ağız kokularını önleyen kakule'nin faydalarını google,den aratıp bakabilirsiniz.  
Burada aktarlarda baktığımda kabak çekirdeğinin içi şeklinde satılıyor.O da kabuklu haliymiş.Kilosuda hayli pahalı.Yurt dışında bile daha uygun.








2 yorum:

AslıASLI dedi ki...

Ben bu erik suyunu günler önce sizden tarifini almış ve yapmıştım. Daha öncelerini posasını çıkarmıyordum ama bu şekilde daha güzel oldu. Çok seviyorum ben :) ellerinize saglık..

Unknown dedi ki...

Bende bu yaz her hafta pazardan alıp yaptım erik hoşafı,çok da güzel oluyor ama kakuleyi ilk defa sizden duydum.acaba aktardan alsam sizinki kadar güzel olur mu :))

Sevgiler asuman